آرشیو وبلاگ

تونر چیست و چگونه استفاده می‌شود؟

تونر چیست و چگونه استفاده می‌شود؟

مفید بودن استفاده از تونر برای مراقبت از پوست موضوعی مورد بحث است. در حالی که برخی از افراد استفاده از آن را به شدت توصیه می‌کنند، برخی دیگر از آن دوری می‌کنند. شاید یکی از دلایل اجتناب آن‌ها این باشد که از تونرهایی حاوی الکل استفاده کرده‌اند که باعث تحریک و خشک شدن پوست شده است. در حال حاضر تونرهای موجود در بازار نسبت به قبل ملایم‌تر بوده و برای انواع مختلف پوست مناسب هستند. هنگامی که محصول مناسب پوست خود را پیدا کردید، تونر به یکی از مهم‌ترین ابزار شما برای حفظ زیبایی تبدیل می‌شود. ما در این مقاله به شما توضیح می‌دهیم که تونر چیست و چه کاربردهایی دارد.

تونر چیست؟

بهترین تونر چیست؟

در واقع تونر می‌تواند شامل طیف وسیعی از محصولات باشد که کاربردها و تاثیرات متفاوتی روی پوست شما دارند. برخی از آن‌ها لایه بردارند، برخی پاک کننده آرایش، برخی رنگ پوست را یکدست می‌کنند و برخی دیگر نیز ترکیبی از این‌ها را انجام می‌دهند. تونر معمولا به هر نوع محصول مراقبت از پوست که غلظت‌ش مانند آب باشد گفته می‌شود و با نام‌های دیگری مثل تونیک، اسانس یا اسید لایه بردار نیز شناخته می‌شود.

این محصول در گذشته اغلب برای تنظیم پی‌اچ پوست بعد از استفاده از پاک‌کننده‌ها و شوینده‌ها به کار می‌رفت؛ اما با ملایم‌تر شدن محصولات پاک‌کننده، تونرها نیز کمتر از قبل برای این کار استفاده می‌شوند.


بیشتر بخوانید: کلاژن چیست؟


انواع تونرها

انواع تونر چیست

به طور کلی انواع این محصولات به سه دسته تقسیم بندی می‌شوند: احیا کننده‌ها، تقویت‌کننده‌ها و سفت کننده‌ها. هر نوع از این دسته بسته به مواد و ترکیبات به کار رفته مزیت‌ها و تاثیرات مختلفی دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

احیا کننده‌ها

این دسته شامل تونرهای ملایم و بدون الکل است. خاصیت آبرسانی و تسکین دهندگی دارند و برای انواع پوست‌های معمولی، خشک و حساس مناسب هستند. از مواد تشکیل دهنده آن‌ها می‌توان به گلاب و گلیسرین اشاره کرد.

تونیک‌ها یا تقویت کننده‌ها

تونیک‌ها دارای غلظت بالاتری از مواد فعال هستند و ممکن است درصد کمی الکل نیز داشته باشند. محبوب‌ترین ترکیبات تونیک‌ها دارای عصاره طبیعی پوست پرتقال و بابونه است. به طور کلی تونیک‌ها برای هر دو نوع پوست چرب و معمولی مناسب هستند.

سفت کننده‌ها یا قابض‌ها

این محصولات قوی‌ترین نوع از دسته خود هستند زیرا حاوی درصد بسیاری بالایی از الکل هستند. به دلیل وجود مواد ضدعفونی کننده در سفت‌ کننده‌ها، بیشتر برای درمان و کنترل جوش و آکنه به کار می‌روند.

از طرف دیگر می‌توانند با از بین بردن چربی و محافظ طبیعی پوست، باعث خشک شدن و تحریک پذیری آن شوند. اگر پوست شما مستعد جوش نیست یا خشک و حساس است؛ از استفاده از سفت کننده‌ها پرهیز کنید.

مزایای استفاده از تونر چیست؟

مزایای تونر برای پوست

در اینجا مهم‌ترین تاثیراتی که تونر بر پوست شما می‌گذارد را معرفی می‌کنیم:

  • به طور کلی به بهبود پوست از تمامی جهات کمک می‌کنند.
  • سطح PH پوست را تنظیم می‌کنند.
  • برای پوست‌های جوش و آکنه دار بسیار مناسب هستند.
  • با ایجاد یک لایه محافظتی روی پوست، مانع از آسیب دیدن پوست می‌شوند.
  • منافذ باز پوست را کنترل می‌کنند.
  • با جذب رطوبت به پوست، شادابی و طراوت دوچندان به چهره شما می‌بخشند.
  • به نوعی نقش پاک کنندگی نیز دارند.
  • کارایی و تاثیر سایر محصولات مراقبت از پوست را بیشتر می‌کنند.
  • حاوی اسید گلیکولیک یا سایر آلفا هیدروکسی اسیدها هستند که مانع از رویش موهای زیرپوستی می‌شوند.

تنظیم PH پوست

پوست انسان ها اسیدی است و صابون ها و شوینده ها معمولا قلیایی هستند اما از آن جایی که تونرها پاک کننده منافذ هستند، قلیایی نیستند و به سادگی می توانند PH پوست را تنظیم کنند. تونر خوب می تواند سریعا تعادل پوست را به حالت اولیه برگرداند و شادابی و درخشش را نگه دارد.

کنترل منافذ پوست

اگر پوست چربی دارید قطعا منافذ باز و بزرگ صورتتان به چشم می آید که به این پوست به اصطلاح، پوست پرتقالی می گویند. استفاده از تونر ها می تواند یک راه حل عالی برای کوچک تر کردن و به حداقل رساندن این منافذ باشد.

جلوگیری از چین و چروک

پوست های خشک بیشتر در معرض چین وچروک هستند زیرا کمبود آب، پوست را کدر و دچار پوسته پوسته می کند. تونر ها با خاصیت آبرسانی بالا می توانند به طور عمیق عمل رطوبت رسانی و آبرسانی را انجام دهند و از خشکی، خارش، قرمزی و مشکلاتی از این قبیل جلوگیری کنند.

تاثیر تونر در بهبود پوست

تونرها معمولا شامل مواد فعال خاصی هستند تا بتوانند به بهبود پوست شما کمک کنند. بسته به فرمول آن‌ها، این محصولات می‌تواند هر کاری را انجام دهند؛ از روشن کردن پوست صورت گرفته تا افزایش آبرسانی و کاهش منافذ باز پوست. با بستن منافذ و شکاف‌های پوستی، هم از پوست در برابر ورود مواد مضر محافظت می‌کنند و هم با کوچکتر نشان دادن آن‌ها به زیبایی ظاهری پوست کمک می‌کنند.

جلوگیری از آکنه‌ها با تونر

اگر پوست شما مستعد آکنه و جوش است، تونر معمولا برای این نوع از پوست بسیار مفید است. تونرهایی که حاوی موادی مانند بنزوئیل پر اکسید یا سالیسیلیک اسید هستند می‌توانند به خوبی با باکتری‌هایی که منجر به آکنه می‌شوند مقابله کنند. همچنین می‌توانند لایه برداری ملایمی انجام دهند که باعث صاف شدن پوست شما می‌شود.

خاصیت پاک کنندگی تونر

حتی بعد از استفاده از پاک‌ کننده‌ها و شوینده‌های اصلی پوست‌تان باز هم مقداری کثیفی و باقی‌مانده آرایش روی پوست خواهید داشت. تونرها گزینه بسیار خوبی برای پاک کردن مواد باقی‌مانده، چربی‌ها و آلودگی‌ها از روی پوست شما هستند و کار خود را به خوبی انجام می‌دهند. به عبارت دیگر، آن‌ها تکمیل کننده کار پاک کننده‌ها هستند.

بهبود کارایی محصولات دیگر

تونرها با لایه برداری و تنظیم سطح PH پوست به سایر محصولات مراقبت از پوست کمک می‌کند تا بتوانند بیشتر به عمق پوست نفوذ کنند و کار خود را بهتر انجام دهند. همچنین اگر پوست شما دچار کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری است، این محصولات به بهبود این شرایط کمک می‌کنند.


همچنین بخوانید: بهترین قرص ویتامین سی


تاثیر تونر در بهبود پوست

مهم ترین ترکیبات تونر چیست؟

ترکیبات موثر

  • آنتی‌اکسیدان‌ها
  • ترکیبات ضدالتهاب
  • ترکیبات احیاکننده پوست
  • هیالورونیک اسید
  • سرامیدها
  • گلیسیرین

ترکیبات مضر

  • اتانول
  • منتول
  • اسانس‌ها و ترکیبات عطری
  • ترکیبات محرک پوست

این مقاله را هم بخوانید: کیفیت محصولات فوراور


نکاتی در مورد طرز استفاده از تونر

طرز استفاده از تونر

اگر تصمیم دارید از تونر برای مراقبت از پوست خود استفاده کنید، برای اینکه تاثیر آن چند برابر شود مهم است چند نکته را بدانید:

زمان استفاده از تونر: بعد از استفاده از کلینزرها و پاک کننده‌ها از تونر استفاده کنید

تونرها را باید همواره بعد از استفاده از کلینزرها و پاک کننده‌ها استفاده کنید تا عمل پاک کنندگی خود را به خوبی انجام دهند. به طور کلی در روتین پوستی، ترتیب استفاده از محصولات بر اساس غلظت‌شان مشخص می‌شود. محصولات باید از سبک‌ترین نوع شروع شوند و با سنگین‌ترین آن‌ها تمام شوند.

تونر به دلیل غلظت آب مانندی که دارد باید بعد از پاک کننده‌ها و قبل از سرم‌ها، مرطوب کننده‌ها و روغن‌های مراقبتی استفاده شوند.

میزان استفاده خود را بسته به قدرت تونر تنظیم کنید

اگر از یک تونر با فرمول ملایم استفاده می‌کنید که بر آبرسانی پوست تمرکز دارد؛ می‌توانید آن را به صورت روزانه در روتین خود جای دهید و حتی می‌توانید دو بار در روز از آن استفاده کنید. اما اگر محصولی که استفاده می‌کنید حاوی مواد فعال و قوی‌تری مثل AHA یا BHA است؛ توصیه می‌کنیم بیشتر از چند بار در هفته آن را استفاده نکنید.

به طور کلی روال و زمان استفاده از تونرها به نوع پوست، مشکلات فعلی پوست و فرمول محصول مورد استفاده بستگی دارد. قبل از استفاده دستورالعمل نوشته شده روی محصول را به دقت بخوانید تا بتوانید به درستی از محصول استفاده و بهترین تاثیر را روی پوست خود مشاهده کنید.

اگر تا به حال از تونر استفاده نکرده‌اید بهتر است برای شروع از نوعی شروع کنید که ملایم‌تر است و به مرور زمان به سراغ ترکیب‌های سنگین‌تر و قوی‌تر بروید.

هر چند وقت یک بار باید از تونر استفاده کنیم؟

همان طور که بالاتر گفتیم، بهتر است استفاده از تونر را در روتین مراقبت پوستی خود بگنجانید. معمولا روتین های پوستی دو مرتبه در طول شبانه روز، صبح بلافاصله پس از بیدار شدن و شب پیش از خواب انجام می شوند. شما نیز می توانید دو مرتبه در طول روز از این محصول خارق العاده استفاده کنید.

  1. صبح ها پس از شستشوی کامل از تونر استفاده کنید. این کار باعث می شود در طول روز پوستتان طراوت و شادابی خود را حفظ کند و در برابر آلودگی های محیطی نقش محافظ را ایفا کند.
  2. شب ها پیش از آن که به رختخواب بروید از تونر ها در روتین پوستی خود استفاده کنید. پوست در طول شب، شروع به ترمیم و بازسازی خود می کند؛ بنابراین بهترین زمان برای استفاده از محصولات پوستی، پیش از خواب است؛ زیرا آن ها می توانند قدرت ترمیم پوست را چندین برابر قوی تر کنند.

به طور کلی در مصرف تونر زیاده روی نکنید چرا که استفاده بی رویه از آن، پوست را دچار خشکی کرده و احتمال بروز حساسیت را افزایش می دهد.


این مقاله را هم بخوانید: اسکراب چیست؟


طرز استفاده از تونر: از پدهای پنبه‌ای استفاده کنید

استفاده از تونر با پد پنبه ای

بهترین راه برای استفاده از تونر برای صورت، استفاده از پد یا یک توپ پنبه‌ای تمیز است. ابتدا پد پنبه‌ای را با تونر به اندازه کافی خیس کنید و سپس به آرامی صورت خود را با آن پاک کنید.

بهتر است پاک کردن صورت خود را به آرامی از ناحیه T شروع کرده و بعد از آن به سراغ قسمت‌های بیرونی و اطراف صورت بروید. همچنین تونرهایی به صورت اسپری در بازار موجود هستند که به پدها و توپ‌های پنبه‌ای نیازی ندارند و می‌توانید به آسانی از آن‌ها استفاده کنید.

اگر پوست حساسی دارید تونر را با آب رقیق کنید

اگر پوست شما حساس است و تونری که استفاده می‌کنید فرمول ملایمی ندارد، می‌توانید ابتدا پد پنبه‌ای خود را با آب خیس کرده و سپس کمی تونر را روی آن بریزید تا رقیق شود. با گذشت زمان و استفاده مداوم از این روش، پوست شما عادت می‌کند و می‌توانید به تدریج آب را حذف کنید و تونر را بدون رقیق کردن استفاده کنید.

از تونرهای بدون الکل استفاده کنید

هنگام انتخاب و خرید تونر برای پوست خود برچسب مواد تشکیل دهنده محصول را بخوانید و مطمئن شوید که در فرمول آن الکل وجود نداشته باشد. الکل همواره باعث خشکی و حساسیت پوست می‌شود. چربی طبیعی پوست که نقش سد حفاظتی دارد را از بین می‌برد و پوست را بیشتر از قبل در معرض آسیب‌هایی مانند آلرژی‌ها، محرک‌های شیمیایی محیط، قرمزی و حساسیت قرار می‌دهد.


این مقاله را از دست ندهید: بهترین قرص کلاژن ساز پوست


آیا بعد از استفاده از تونر باید صورت را شست؟

شستشوی پوست بعد استفاده از تونر

متاسفانه بسیاری از تونرهای موجود در بازار از PH مناسب برخوردار نیستند و باعث آسیب دیدن پوست شما می شوند. در صورتی که قصد دارید از خواص دیگر این محصولات، به غیر از تنظیم PH پوست، بهره مند شوید بهتر است بعد از استفاده پوست خود را بشویید.

این در حالی است که شما به راحتی با استفاده از محصولات استاندارد نظیر تونر فوراور می توانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری نمایید. در این صورت نیازی به شستن پوست نیست.

آیا تونر برای انواع پوست مناسب است؟

تونر برای انواع پوست

شما با هر نوع پوستی که دارید می‌توانید از این محصولات استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که تونر مناسب پوست خود را انتخاب کنید زیرا در غیر این صورت نه تنها برای پوست شما فایده ندارد بلکه به آن آسیب بیشتری نیز وارد می‌کند.

مانند هر محصول جدیدی که می‌خواهید به روتین پوستی خود اضافه کنید، در این مورد هم باید مراقب باشید که تونر مورد نظرتان پوست شما را بیش از خشک نکند و باعث تحریک آن نشود.

همچنین در نظر داشته باشید که برای نواحی حساس صورت که پوست نازکی دارند، مثل دور چشم و اطراف بینی، کمتر از بقیه نواحی صورت از تونر استفاده کنید.

اگر پوست چربی دارید، محصولی را انتخاب کنید که دارای خواص ضد باکتریایی و لایه برداری است تا بتواند به جذب چربی اضافی، حذف سلول‌های مرده و جلوگیری از جوش زدن کمک کند.

پوست خشک و معمولی

پوست های خشک، کدر و مات بوده و مستعد چین و چروک هستند؛ بنابراین تونرهایی که برای این نوع پوست مورد استفاده قرار می گیرند، باید حاوی هیالورونیک اسید باشند تا آبرسانی عمیقی برای پوست صورت انجام شود. با استفاده مداوم از تونر می توانید نرمی و لطافت را به پوست خود هدیه کنید.

پوست چرب

تونر های مخصوص پوست چرب باید فرمول سبکی داشته باشند تا علاوه بر پاکسازی پوست، حس سنگینی روی پوست ایجاد نکنند. در هنگام خرید تونر توجه داشته باشید تونری که تهیه می کنید فاقد الکل یا دارای غلظت کمی از این ماده باشد؛ زیرا الکل سبب بروز حساسیت های پوستی، خشکی و پوسته پوسته شدن می گردد. همچنین تونر های مخصوص پوست چرب می توانند منافذ بزرگ صورت را به حداقل برسانند.

پوست حساس

تونر های مخصوص پوست حساس حاوی ترکیبات تسکین دهنده هستند که نه تنها از خارش و قرمزی پوست جلوگیری می کنند، بلکه در کاهش التهابات پوستی نقش مهمی را ایفا می کنند.


همچنین بخوانید: بهترین مولتی ویتامین برای رشد قد کودکان


هنگام خرید تونر به چه نکاتی باید توجه کرد؟

خرید تونر

پیش از آن که اقدام به خرید تونر کنید، به طور کامل باید با تونر و کارایی آن آشنا باشید. بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند که تونر یک محلول پاک کننده است، در حالی که این محصول قدرت پاک کردن آرایش را از روی پوست ندارد و تنها می تواند آلودگی های باقی مانده در منافذ را پاکسازی کند.

نکته بعدی هنگام خرید این محصول، توجه به نوع پوست است. تمامی محصولات مراقبتی، برای تایپ های پوستی مختلفی تولید شده اند. برای شناخت نوع پوست خود می توانید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید و سپس محصول مناسب با شرایط پوستی خود را تهیه کنید.

برخی از تونر ها حاوی ویتامین سی هستند و باعث شفافیت و کاهش لک های پوستی می شوند. چنانچه پوست شما به ویتامین سی حساسیت دارد، پیش از تهیه، این مورد را در نظر گرفته و از خرید تونر هایی که در ساختار اولیه خود ویتامین سی دارند اجتناب کنید.


از کدام تونرها نباید استفاده کرد؟

از کدام تونر نباید استفاده کنیم

  • اگر تمامی برندهای تولید کننده محصولات پوستی، تونر های اصل و با کیفیت تولید می کردند، چالشی مبنی بر عدم استفاده از برخی تونرها نداشتیم اما متاسفانه واقعیت این نیست و هنگام خرید این محصول باید به اصل و معتبر بودن محصول، توجه زیادی داشت. بسیاری از برندها همچنان به تولید تونرهایی مملو از ترکیبات مضر و بی اثر ادامه می دهند و برای سلامت پوست و زیبایی کم ترین ارزش را قائل هستند.
  • توجه داشته باشید از خرید تونر هایی که حاوی اسانس و عصاره های معطر هستند خودداری کنید؛ زیرا می توانند زمینه ساز حساسیت های پوستی باشند.
  • از تونر هایی که حاوی درصد زیادی الکل هستند اجتناب کنید. این تونرها نه تنها تاثیر مثبتی بر پوست شما نخواهند داشت، بلکه با خشک کردن پوست و ایجاد کشیدگی، طراوت و شادابی را نیز از بین خواهند برد.

تونر فوراور: بهترین تونر برای انواع پوست

تونر فوراور: بهترین تونر برای انواع پوست

ما در این مقاله به پاسخ سوال «تونر چیست» پرداختیم، کاربردها و مزیت‌های آن را بررسی کردیم و سعی بر این داشتیم که در انتخاب بهترین تونر برای پوست‌تان به شما کمک کنیم. اغلب تونرهای جدید موجود در بازار دارای فرمول ملایمی هستند که کمترین آسیب را به پوست شما می‌رسانند و با پوست شما سازگار هستند.

بسیاری از تونرهای امروزی فاقد الکل هستند و موثرترین ترکیبات ضد پیری را با ملایم‌ترین فرمول ممکن به کار می‌برند. همچنین با اضافه کردن مواد گیاهی و طبیعی، پوست را به خوبی تمیز و متعادل می‌کنند و باعث آبرسانی، درمان و بهبود پوست می‌شوند. با این حال نمی‌توان یک تونر به خصوص را برای تمامی پوست‌ها تجویز کرد و باید با بررسی دقیق بهترین نوع آن را برای خود انتخاب کنید.

تونر فوراور محصولی فوق العاده است که با استفاده از ترکیبات صد درصد گیاهی و طبیعی تولید شده و برای استفاده افراد با انواع پوست مناسب است. این محصول عصاره جلبک دریایی را با هیالورونیک اسید همراه کرده است تا جایگاه خاص خود را در روتین مراقبت از پوست شما پیدا کند.

برای مشاهده قیمت و سفارش بالانسینگ تونر فوراور اینجا کلیک کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه

نظرات 1

avatar
استفاده از تونر محدودیت سنی نداره؟ من ۱۳ سالمه میتونم از این محصول استفاده کنم؟
۱۴۰۱/۱/۱۷
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

سلام همراه عزیز، به طور کلی استفاده از تونر و محصولات مراقبت از پوست محدودیت سنی نداره اما باید توجه کنید که بعضی از ترکیبات به کار رفته در این محصولات برای استفاده در سنین نوجوانی مناسب نیستند.
تمام محصولات فوراور، از جمله بالانسینگ تونر فوراور، از ترکیبات صددرصد گیاهی تولید شده اند و به همین علت نه تنها، استفاده از اونها هیچ محدودیتی برای شما شما نداره بلکه به بهبود سلامت پوست شما هم کمک میکنه.