آمبولی مغزی

آمبولی مغزی | سکته مغزی | آنوریسم | Forever brain aneurysm

سکته آمبولی یا سکته مغزی، زمانی رخ می دهد که در یکی از شریان های ورودی خون که حاوی اکسیژن هستند، توسط آمبول (می تواند حباب هوا یا لخته خون باشد) مسدود شود و راه برای ورود خون به مغز بسته شود. در این زمان سلول های مغزی می میرند و فرد دچار معلولیت، آسیب های مغزی یا حتی مرگ می شود.

 

مشاوره رایگان

 

ضمانت اصالت کالا و تاریخ انقضا

 

ارسال رایگان (بالای ۸۰۰،۰۰۰ تومان)

 

تحویل فوری

این کالا تمام شده

کد محصول: ۱۰۳۶


آمبولی مغزی، سکته مغزی

آمبولی مغزی

آمبولی مغزی، نوع رایجی از سکته است و زمانی رخ می دهد که آمبولوس (لخته خون) در یک قسمتی از بدن تشکیل شود و سپس از طریق جریان خون، وارد شریان های اصلی شوند و در کل بدن حرکت کنند. زمانی که آمبولوس در رگ های بدن در حال حرکت باشد، احتمالا توانایی عبور از برخی مجاری را نداشته و آن جا ساکن خواهد شد.

زمانی که این اتفاق درون عروق خونی بیوفتد، راه برای عبور خون تازه مسدود می شود و سلول های مغزی در اثر نارسایی و عدم دسترسی اکسیژن می میرند که به این حالت، آمبولی می گویند.


انواع آمبولی

انواع آمبولی

علاوه بر آمبولی مغزی که موضوع اصلی ما در این مقاله است، انواع دیگر آمبولی نیز وجود دارد که بسیار شایع هستند که شامل:

آمبولی ریوی

زمانی که یکی از شریان های ریوی در ریه مسدود شوند، آمبولی ریه رخ می دهد. آمبولی می تواند در تمامی شریان های کوچک اتفاق بیوفتد اما به دلیل اینکه تمامی خون در بدن، در هر گردش از ریه عبور می کند، رگ های این عضو به طور چشمگیری مستعد آمبولی هستند.

به طور کلی، بسیاری از آمبولی های ایجاد شده توسط بدن خود به خود از بین می روند و تجزیه می شوند اما با این حال آمبولی ریوی بسیار خطرناک بوده و در مواردی می تواند منجر به مرگ شود.

آمبولی شبکیه چشم

برخی از لخته های کوچک خون، شریان های اصلی را مسدود نمی کنند اما سبب انسداد رگ های خونی باریک تر مانند شبکیه چشم می شوند. رگ های خونی که در پشت شبکیه چشم قرار دارند، سبب تغذیه چشم می شوند و در صورت انسداد آن ها، کوری ناگهانی برای یک چشم رخ می دهد که به آن آمبولی شبکیه چشم می گویند.

آمبولی چربی

این آمبولی معمولا بین مردم شناخته شده تر از انواع دیگر است و زمانی ایجاد می شود که چربی های بدن به علل مختلف وارد رگ های خونی شوند و از عبور خون جلوگیری کنند. در این حالت آمبولی چربی رخ می دهد.

آمبولی کلسترول

نوع دیگری از انواع آمبولی، آمبولی کلسترول نام دارد. زمانی که میزان کلسترول در بدن یک فرد، زیاد از حد معمول باشد، رگ ها به دلیل کلسترول بالا مسدود می شوند و خون توانایی حرکت درون عروق را نخواهد داشت که منجر به آمبولی کلسترول می شود.


علائم آمبولی مغزی

علائم آمبولی

علائم زیر نشان دهنده آمبولی یا سکته مغزی هستند که در افراد با شرایط بدنی مختلف، متفاوت خواهند بود. این علائم شامل:

  • سردرد
  • سرگیجه
  • حالت تهوع
  • مشکل در صحبت کردن
  • مشکلات بینایی
  • بی حسی ناگهانی صورت، بازو یا پاها

اگر در شرایطی هستید که قصد دارید از وجود علائم بالا در بیمار مطمئن شوید موارد زیر را بررسی کنید.

  1. آیا زمانی که از بیمار می خواهید لبخند بزند، یک طرف صورت او آویزان می شود؟
  2. آیا زمانی که از بیمار می خواهید هر دو بازوی خود را بلند کند، یک بازو همچنان بدون حرکت باقی می ماند؟
  3. آیا زمانی که از بیمار درخواست می کنید یک جمله را بازگو کند، در تکلم خود دچار می شود؟

تمامی علائم بالا، می تواند نشان دهنده آمبولی مغزی باشد و در صورت مشاهده حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. (منبع)


محصولات فوراور: بهبود علائم آمبولی و سکته مغزی

شما می توانید به کمک محصولات فوراور به بهبود علائم آمبولی و پیشگیری از سکته مغزی بپردازید. پکیج فوراور که برای سکته مغزی مناسب است شامل محصولات زیر می باشد:

یکی از مکمل هایی که دارای خواص شگفت انگیز بوده و حاوی امگا 3، امگا 6 و امگا 9 است، مکمل امگای فوراور است. از جمله فواید مهمی که این مکمل برای پیشگیری از آمبولی دارد، حفظ انعطاف پذیری دیواره رگ های عروقی است. با حفظ انعطاف پذیری دیواره های رگ، لخته های خون توانایی مسدود کردن شریان ها را ندارند و همین امر سبب پیشگیری از آمبولی و سکته مغزی می شود.

مکمل های تقویتی فوراور فوکوس و جینگو پلاس با تاثیر گذاری بهتر روی عملکرد مغز، می توانند سبب تقویت حافظه و بهبود گردش خون در بدن شوند. زمانی که گردش خون در بدن بهبود پیدا کند و مواد مغذی از جمله اکسیژن به تمامی نقاط بدن برسد، هیچ گاه آمبولی رخ نخواهد داد.

سیر و آویشن دو گیاه بسیار مهم برای سلامت انسان به شمار می روند و سرشار از آنتی اکسیدان هستند. سیر ماده گیاهی است که می تواند از لخته شدن خون در بدن جلوگیری کند و مانع از افزایش غلطت خون شود. آویشن نیز سبب بهبود عفونت در تمامی بخش های بدن می شود. گارلیک تایم فوراور که حاوی خواص هر دو گیاه است، یک مکمل کامل برای پیشگیری و بهبود آمبولی به شمار می رود.

امروزه با تغییر در عادات زندگی و استفاده بیشتر از فست فود در رژیم غذایی، مصرف سبزیجات به حداقل رسیده است. شما می توانید با استفاده از مکمل سبزیجات فوراور، از خواص شگفت انگیز آن، که شامل بهبود جریان خون و آنتی اکسیدان زیاد است بهره ببرید.

بدون شک ویتامین سی یکی از مهم ترین و حیاتی ترین ویتامین ها برای بدن به شمار می رود. مکمل ویتامین سی فوراور سرشار از آنتی اکسیدان بوده و در تنظیم کلسترول خون بسیار موثر است و می تواند در پیشگیری از ایجاد آمبولی کلسترول تاثیر زیادی داشته باشد.

امروزه تمامی افراد از خواص گیاه آلوئه ورا آگاه هستند و نوشیدنی ژل خالص با بهره گیری از تمامی خواص گیاه آلوئه ورا می تواند تاثیرات مثبت بسیاری برای بدن و بهبود آمبولی کلسترول داشته باشد؛ زیرا نوشیدنی خالص ژل آلوئه ورا می تواند در کاهش کلسترول خون نقش داشته باشد.

شما می توانید برای تهیه و مشاهده قیمت هر محصول این پکیج، روی اسم آن کلیک کرده و وارد صفحه محصول شوید. علاوه بر این نحوه استفاده از هر محصول در تصویر زیر قابل مشاهده است.

نظر خودتان را بنویسد