سنگ کلیه

سنگ کلیه | Forever Kidney Stones

سنگ کلیه غالبا بر اثر بالا رفتن غلظت نمک و دیگر املاح به وجود می آید که با توجه به سایز آن، شخص شدت درد های متنوعی را تحمل می کند. ایجاد چنین رسوباتی، دلایل مختلفی دارد که از مهم ترین و بارز ترین آن ها، می توان به وراثت اشاره کرد. فوراور کالا برای حل این مشکل مکمل هایی ارائه می کند که کامل به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

 

مشاوره رایگان

 

ضمانت اصالت کالا و تاریخ انقضا

 

ارسال رایگان (بالای ۸۰۰،۰۰۰ تومان)

 

تحویل فوری

این کالا تمام شده

کد محصول: ۱۰۳۰


سنگ کلیه چیست؟

سنگ کلیه

سنگ کلیه نوعی رسوب سخت است و زمانی به وجود می آید که غلظت مواد معدنی و نمک در ادرار شما بالاتر از حد معمول باشد. سنگ های کلیه در هنگام تشکیل، بسیار کوچک هستند و ممکن است در کلیه باقی بمانند اما به مرور زمان بزرگ تر شده و به سمت لوله حالب (لوله بین کلیه و مثانه) حرکت می کنند. زمانی که این جسم به مثانه برسد، از طریق ادرار از بدن خارج می شود. اگر سنگ کلیه در لوله حالب بماند سبب بروز دردهای شدیدی می شود.

 


اهمیت کلیه و مجاری ادرار در بدن چیست؟

اهمیت کلیه

کلیه ها مایعات اضافی و مواد زاید را از بدن دفع می کنند. وظیفه اصلی آن ها تصفیه خون از آلودگی ها و دفع آن ها از طریق ادرار است. همچنین کلیه ها وظیفه دارند تا تعادل سالمی میان آب، نمک ها و مواد معدنی مانند سدیم، پتاسیم و کلسیم را درون خون حفظ کنند.

 


رایج ترین سنگ های کلیه

سنگ های کلیه به لحاظ جنس مواد تشکیل دهنده در انواع مختلفی وجود دارند، از جمله:

  • سنگ کلیه کلسیمی: این نوع سنگ کلیه، رایج ترین نوع سنگ است. سنگ کلیه کلسیمی دو نوع است: اگزالات کلسیم و فسفات کلسیم. معمولا افرادی که مقدار زیادی کلسیم در ادرار خود دارند، ریسک ابتلا به سنگ های کلسیمی در کلیه آن ها بالا است.
  • سنگ اسید اوریکی: اسید اوریک یک ماده شیمیایی و مضر است که از طریق ادرار دفع می شود اما ممکن است در برخی افراد، عمل دفع این ماده به درستی انجام نشود. زمانی که بلور های اسید اوریک به طور کامل دفع نشوند، تشکیل سنگ کلیه می دهند. قند خون بالا، اسهال مزمن، مصرف گوشت به مقدار زیاد در رژیم غذایی و عدم استفاده از فیبرهای گیاهی مانند انواع سبزیجات و میوه جات، می تواند منجر به ایجاد این نوع سنگ شود.

 


علائم سنگ کلیه چیست؟

سنگ کلیه تا زمانی که درون کلیه بماند و حرکتی نداشته باشد، هیچ علائمی از خود نشان نمی دهد اما به محض اینکه وارد مجاری ادرار شود، نشانه هایی مانند درد های شدید و گرفتگی پشت و پهلو، ظاهر می شوند که این دردها به طور ناگهانی شروع شده و به سمت کشاله ران حرکت می کنند. دیگر علائم آن شامل:

  • سوزش ادرار
  • تغییر رنگ ادرار به قرمز یا قهوه ای
  • افزایش تعداد دفعات ادرار
  • احساس درد شدید در انتهای اندام تناسلی برای آقایان
  • تب و لرز در صورت وجود عفونت در بدن
  • تهوع و استفراغ

 


دلایل ایجاد سنگ کلیه

دلایل ایجاد سنگ کلیه

معمولا ایجاد سنگ کلیه یک دلیل واحد و ثابتی ندارد اما شایع ترین دلیل آن کم نوشیدن آب است. زمانی که تعادل بین مقادیر آب و مواد معدنی درون بدنتان حفظ نشود، سنگ کلیه به وجود می آید. طبق آمار، سنگ کلیه معمولا یا در اوایل بلوغ و یا حداکثر در سن 28 سالگی رخ می دهد. همچنین پیک دیگر ابتلا به این بیماری، در 55 سالگی است که مختص بانوان می باشد و تقریبا به سنگ های عفونی اختصاص دارد. به طور کلی ابتلا به سنگ کلیه در آقایان 4 برابر خانم ها است اما در خصوص سنگ های عفونی نسبت ابتلای مرد و زن 2 به 3 می باشد.

 


برخی از محصولات فوراورکالا جهت بهبود سنگ کلیه

محصولی سرشار از ویتامین سی و آنتی اکسیدان که با ترکیبات معجزه آسای خود، موجب پاکسازی مجاری ادرار شده و برای تقویت و بهبود کلیه ها بسیار مفید است.

مصرف قرص ویتامین سی فوراور سبب جلوگیری از تخریب سلول ها در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد می شود. همچنین حاوی آنتی اکسیدان است که می تواند به بازسازی کلاژن در پوست و استخوان، جذب آهن و بهبود فرایند دفع ادرار، کمک کند.

مکمل غذایی سیر و آویشن حاوی آنتی اکسیدان بالا، می تواند در بهبود سرماخوردگی، لطافت پوست و مو، کنترل چربی خون ، تقویت سیستم گوارشی بدن، بهبود هضم و کاهش نفخ تاثیر به سزایی داشته باشد.

این دمنوش می تواند سبب نشاط و شادی شما شود و همچنین انرژی دو چندانی در طول روز به شما ببخشد. این محصول با رایحه دلنشین و بدون کافئین، از شاخه های طبیعی آلوئه ورا تهیه شده است.

 

شما می توانید برای تهیه هر محصول و مشاهده قیمت آن، روی محصول کلیک کرده و به صفحه مورد نظر آن وارد شوید. همچنین نحوه استفاده از هر محصول برای بهبود سنگ کلیه در تصویر زیر مشخص شده است.

محصولات سنگ کلیه

نظر خودتان را بنویسد