آرشیو وبلاگ

اسکراب چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟

آیا تا به حال لایه برداری و اسکراب را در روتین پوستی خود قرار داده‌اید؟ اگر این کار را انجام نداده‌اید احتمالا از مزایای زیادی که برای پوست شما به ارمغان می‌آورد بی بهره مانده‌اید. یک روتین کامل پوستی شامل مراحل مختلفی است که شامل اسکراب صورت نیز می‌شود. این ذرات ناخاصی‌هایی که در عمق پوست شما قرار دارند را پاک کرده و پوستی درخشان را به شما می‌دهند. در ادامه به بررسی اینکه اسکراب چیست، چه مزایایی دارد و چگونه می‌توانید بهترین نوع آن را برای پوست خود انتخاب کنید، می‌پردازیم.

اسکراب صورت چیست؟

اسکراب صورت یک محصول برای مراقبت پوست است که در لایه برداری و حذف سلول‌های مرده به شما کمک می‌کند و احتمال بسته شدن منافذ پوستی و جوش زدن را کاهش می‌دهد. این مواد حاوی ذرات درشتی هستند که به لایه برداری پوست کمک می‌کنند. هنگامی که آن را روی پوست می‌مالید، ذرات موجود در آن تمام کثیفی‌های موجود روی پوست و منافذ را پاک می‌کنند.

اسکراب بدن چیست؟

اسکراب بدن چیست؟

اسکراب بدن در واقع همان لایه بردار صورت است؛ با این تفاوت که قدرت اثرگذاری بیشتری داشته و برای پوست سایر نواحی بدن کاربرد دارد. این محصول اغلب خاصیت روشن کنندگی و نرم کنندگی دارد و ترکیبات آن کمی قدرتمندتر از نمونه مخصوص پوست صورت است.


این مقاله را از دست ندهید: بهترین خمیردندان دنیا


تاریخچه

 استفاده از این مواد به دوران باستان برمی‌گردد و تاریخ نشان می‌دهد که مردم از برخی مواد طبیعی برای لایه برداری پوست خود استفاده می‌کردند. امروزه نیز اسکراب‌ها با مواد طبیعی مانند تفاله قهوه، شکر، نمک دریایی، آلوئه ورا، دارچین، عسل، جو و... ساخته می‌شوند؛ اسکراب فوراور یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار است که با بهره گیری از خواص گیاه آلوئه ورا ساخته شده است.

انواع اسکراب پوست

شیوه و معیارهای متنوعی برای دسته بندی این محصول وجود دارد؛ برخی از افراد آن را بر اساس ترکیبات و مواد تشکیل دهنده، به دو دسته طبیعی و شیمیایی تقسیم می‌کنند. برخی دیگر کاربرد اسکراب را معیار قرار داده و آن را به دو گروه مخصوص صورت و مخصوص بدن دسته بندی می‌کنند.

ما قصد داریم نگاهی دقیق‌تر داشته باشیم و این محصول را بر اساس نوع کارایی آن به دو گروه اصلی تقسیم کنیم:

  • اسکراب مکانیکی
  • اسکراب شیمیایی

اسکراب مکانیکی

همان طور که از نام این دسته نیز پیداست، مبنای عملکردشان لایه برداری سطحی پوست با استفاده از ذرات ساینده است. از این رو باید در نحوه و مدت زمان استفاده از آن‌ها دقت شود، در غیر این صورت امکان لایه برداری بیش از حد و آسیب دیدن پوست وجود دارد.

توجه: به هیچ عنوان از این نوع لایه بردارها برای نواحی حساس پوست مثل دور چشم استفاده نکنید.

اسکراب شیمیایی

این محصولات مکمل خوبی برای اسکراب‌های مکانیکی هستند که با تحریک کلاژن سازی پوست، یک روند پاکسازی عمیق و در عین حال ملایم را ایجاد می‌کند. این نوع محصولات برای تمام افراد با انواع مختلف پوست قابل استفاده است، با این حال توصیه می‌شود افراد دارای پوست حساس آن را در اولویت کار خود قرار ندهند.


پیشنهاد به علاقمندان: کلاژن چیست و چه خواصی دارد؟


فواید اسکراب برای پوست چیست؟

فواید اسکراب برای پوست

از بین بردن سلول‌های مرده پوست

مهمترین فایده استفاده از اسکراب برای صورت، از بین بردن سلول‌های مرده سطح آن است. سلول‌های مرده باعث می‌شوند که پوست شما خشک شود و کدر به نظر برسد. همچنین منافذ پوست شما را مسدود می‌کنند و باعث جوش و آکنه می‌شوند.

باز کردن منافذ پوست

بدن به طور طبیعی به تولید یک روغن به نام سبوم می‌پردازد تا پوست را مرطوب کند؛ اما گاهی اوقات این روغن بیش از تولید شده و منافذ پوست را می‌بندد که باعث بروز جوش و آکنه می‌شود. لایه برداری از پوست، این چربی اضافه را از بین برده و منافذ پوست را باز می‌کند.

جلوگیری از پوسته پوسته شدن

بسیاری از افراد لکه‌های پوستی خشک روی پوست خود دارند. این لکه‌ها با عنوان پوسته پوسته شدن شناخته شده و باعث کدر به نظر رسیدن پوست می‌شوند. استفاده از این محصول باعث می‌شود که مشکل پوسته پوسته شدن صورت شما برطرف شود و پوستی درخشان‌تر و صاف‌تر داشته باشید.

اسکراب صورت برای جوش

لایه برداری از پوست صورت به کاهش جای جوش و آکنه و لکه‌های تیره روی پوست کمک می‌کند. لایه برداری به پوست کمک می‌کند تا روند طبیعی از بین بردن لکه‌ها را سریع‌تر و بهتر انجام دهد و به همین دلیل لکه‌های تیره پوستی و جای جوش‌ها کمرنگ‌تر از قبل می‌شوند. اسکراب‌های طبیعی که مواد روشن کننده مانند عسل، لیمو و آلوئه ورا در ترکیبات خود دارند، تاثیر بهتری دارند.


پیشنهاد ویژه برای فرزندان دلبند شما: بهترین مولتی ویتامین برای رشد قد کودکان


جلوگیری از رشد موهای زائد

رشد موهای زائد یکی از عوامل مهم در بروز جوش است. استفاده از اسکراب صورت یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از رشد موهای زائد و موهای زیر پوستی هستند. انتخاب محصولی که دارای خواص ضد عفونی کننده باشد، باعث افزایش تاثیر لایه برداری می‌شود.

صاف و نرم شدن پوست

علاوه بر فوایدی که گفته شد، لایه برداری سطح پوست شما را صاف و نرم می‌کند. با داشتن پوست صاف‌تر، نرم‌تر و درخشان‌تر، بدون شک زیبایی و اعتماد به نفس شما افزایش پیدا خواهد کرد.

بهبود بافت پوست

پوست صورت در مقایسه با سایر نقاط بدن حساس‌تر و نازک‌تر است؛ و مراقبت‌های ناکافی و نادرست باعث زبری و کدر شدن پوست می‌شوند. اسکراب‌های صورت با تقویت روند طبیعی جوان سازی پوست، بافت پوست را جوان‌تر نگه می‌دارند و باعث بهبود آن می‌شوند.

جذب بهتر سایر محصولات مراقبت از پوست

اگر پوست شما توسط یک لایه از سلول‌های مرده پوشیده شده باشد، محصولات مراقبت‌های پوستی به سختی به اعماق پوست شما نفوذ می‌کنند و کارایی بهینه خود را از دست می‌دهند. این محصول موانع و مواد اضافی را از سطح پوست حذف کرده و به تاثیرگذاری بیشتر و بهتر محصولاتی مثل تونر و کرم‌های مختلف کمک می‌کند.

شفافیت بیشتر

اگر پوست تیره ای دارید، پیشنهاد ما به شما، استفاده از اسکراب می باشد. اسکراب ها توانایی رفع تیرگی، حتی سوختگی های ناشی از خورشید را نیز دارند و سبب طراوت و شفافیت پوست می شوند؛ بنابراین استفاده از این محصول می تواند شادابی و جوانی را به پوست صورت و بدن بازگرداند.

جذب راحت تر مواد مغذی

فرایند لایه برداری با از بین رفتن سلول های مرده، سبب ایجاد فضای کافی برای تنفس پوست می شود. در این زمان مواد مغذی به راحتی می توانند جذب پوست شوند به همین دلیل متخصصان توصیه می کنند که بلافاصله پس از اسکراب، از مرطوب کننده استفاده کنید.

رطوبت و آبرسانی به پوست

اسکراب ها معمولا حاوی موادی در ساختار اولیه خود هستند که پوست را آبرسانی کرده و در نهایت منجر به جلوگیری از ایجاد چین و چروک می شوند.


بیشتر بخوانید: تونر چیست؟


انتخاب بهترین اسکراب صورت بر اساس نوع پوست

انتخاب بهترین اسکراب صورت بر اساس نوع پوست

اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را در استفاده از محصولات مراقبت از پوست ببینید، باید چیزی را انتخاب کنید که مناسب با نوع پوست شما باشد. این قضیه در مورد اسکراب‌های صورت نیز صدق می‌کند و انتخاب محصولی که متناسب با پوست شما باشد، اهمیت ویژه‌ای دارد.

اسکراب صورت مناسب پوست چرب و مستعد جوش

به طور معمول افرادی که پوست چرب دارند، با مشکلاتی نظیر جوش و آکنه نیز رو به رو هستند. بنابراین اگر شما پوستی چرب دارید، باید اسکراب صورتی را انتخاب کنید که علاوه بر خاصیت لایه برداری، خاصیت ضد جوش نیز داشته باشد. وجود سالیسیلیک اسید در ترکیبات این محصول نشان دهنده ضد جوش بودن آن است.

اسکراب صورت مناسب پوست حساس

اگر پوست حساسی دارید، همانطور که واضح است باید در انتخاب محصولاتی که برای مراقبت از پوست خود استفاده می‌کنید دقت زیادی داشته باشید. هنگام انتخاب اسکراب صورت باید مطمئن شوید که ضد باکتری و ضد التهاب باشد.

ماده‌ای که این خاصیت را دارد پروپیلن گلیکول است که علاوه بر آن خاصیت ضد قارچی نیز دارد. در بین مواد طبیعی نیز زردچوبه، ماست و شکر خواص ضد التهابی دارند و برای پوست‌های حساس مناسب هستند. شکر نیز علاوه بر خاصیت ضد التهابی، به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک زیادی می‌کند.


همچنین بخوانید: بهترین قرص ویتامین سی کدام است؟


اسکراب صورت مناسب پوست خشک

اگر شما پوستی خشک دارید، می‌توانید از تمامی محصولاتی که برای شست‌وشوی صورت به کار می‌روند و در کنار آن خاصیت لایه برداری و حذف سلول‌های مرده پوست دارند، استفاده کنید. اسید گلیکولیک از جمله موادی است که به از بین بردن سلول‌های مرده و جلوگیری از پوسته پوسته شدن کمک می‌کند. پس به دنبال اسکراب صورتی باشید که حاوی اسید گلیکولیک در ترکیبات خود باشد و با خاصیت مرطوب کنندگی همراه باشد.

اسکراب صورت مناسب پوست مختلط یا ترکیبی

پوست مختلط به پوستی گفته می‌شود که ترکیبی از پوست چرب و پوست خشک باشد. انتخاب اسکراب صورت برای این نوع پوست بسیار سخت است؛ اما توصیه می‌شود محصولی را انتخاب کنید که چربی‌های اضافی صورت را بدون اینکه باعث خشکی پوست شوند، پاک کند.

طرز استفاده از اسکراب صورت

  1. صورت خود را به طور کامل با آب و صابون فوراور شسته و آن را خشک نکنید.
  2. اسکراب را به میزان لازم کف دست خود ریخته و روی صورت مرطوب خود قرار دهید.
  3. این ذرات را به آرامی و با کمترین فشار در تمامی نقاط صورت خود ماساژ دهید. می‌توانید این کار را با انگشتان و به صورت دایره‌ای انجام دهید.
  4. صورت خود را به سمت بالا ماساژ دهید. تمرکز خود را روی نقاطی مانند پیشانی، بینی و گوشه‌های آن، لب بالایی و گونه‌ها (ناحیه T شکل صورت) بگذارید.
  5. سپس به سمت گردن و زیر چانه بروید و این کار را 10 ثانیه ادامه دهید.
  6. مجدد صورت خود را با آب سرد یا ولرم بشویید و در آخر با یک حوله نرم و به آرامی خشک کنید.

نحوه استفاده از اسکراب بدن

طرز استفاده از اسکراب بدن

نحوه استفاده از اسکراب بدن نیز درست مشابه استفاده از آن روی پوست صورت است. با توجه به لطافت بیشتر پوست صورت نسبت به بدن، نگرانی زیادی برای افتادگی پوست و یا ایجاد چین و چروک در سایر نواحی بدن وجود ندارد. از این رو می‌توانید این کار را با حرکات نرم انگشتان دست خود و به صورت دایره‌ای انجام دهید.

توجه داشته باشید که در زمان انجام این کار باید حتما پوست شما عاری از هر نوع آلودگی بوده و کاملا تمیز باشد. در غیر این صورت، با باز شدن منافذ پوست امکان نفوذ آلودگی به زیر پوست وجود داشته و می‌تواند نتایج نامطلوبی مثل جوش و آکنه را به دنبال داشته باشد.

طرز تهیه اسکراب خانگی

معرفی چند اسکراب خانگی

اسکراب قهوه

کافئینی که در قهوه وجود دارد، باعث بهبود گردش خون شده و در نتیجه باعث روشن‌تر شدن پوست می‌شود. همچنین آنتی اکسیدان موجود در قهوه از پوست در برابر اشعه‌های فرابنفش محافظت کرده و رطوبت آن را حفظ می‌کند. طرز تهیه اسکراب صورت قهوه به صورت زیر است:

  • 3 قاشق چای‌خوری قهوه و نصف فنجان ماست را در مخلوط کن ریخته و به مدت 5 دقیقه مخلوط کنید.
  • بعد از غلیظ شدن مخلوط، به آن یک 1 قاشق چای‌خوری عسل فوراور اضافه و دوباره آن را مخلوط کنید.
  • ترکیب به دست آمده را با حرکات دایره‌ای و به مدت 10 دقیقه روی صورت خود بمالید. و پس از آن صورت خود را با آب سرد بشویید.

اسکراب لیمو، عسل و شکر

لیمو در از بین بردن آکنه‌ و جوش‌های سرسیاه و عسل در بهبود پوست ملتهب و مرطوب کردن آن موثر است. این ترکیب نه تنها برای پوست صورت و بدن مناسب است، بلکه به لطافت بیشتر لب‌ها نیز کمک می‌کند. همچنین تاثیرگذاری بالم لب فوراور را نیز دوچندان می‌کند.

می‌توانید این ترکیب را به صورت زیر تهیه کنید:

  • یک فنجان شکر را با نصف فنجان روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. سپس آب یک لیموی بزرگ را به آن اضافه کنید.
  • مواد را به خوبی هم بزنید.
  • صورت خود را با مخلوط به دست آمد به مدت چند دقیقه ماساژ داده و سپس با آب سرد بشویید.

توجه: اگر پوست خشکی دارید، اجازه ندهید که این مخلوط به مدت زیادی روی پوست شما بماند؛ زیرا ممکن است باعث پوسته پوسته شدن صورت شما شود.


بیشتر بخوانید: خواص عسل طبیعی


اسکراب گوجه فرنگی و ماست

ترکیب گوجه فرنگی و ماست باعث روشن‌تر و شفاف‌تر شدن پوست شما می‌شود. طرز تهیه آن به شکل زیر است:

  • 2 قاشق چای‌خوری ماست و 2 قاشق چای‌خوری گوجه فرنگی را با یک قاشق آب لیمو مخلوط کنید.
  • مخلوط را روی تمام نقاط پوست خود قرار داده و صبر کنید تا خشک شود.
  • سپس آن را بشویید.

اسکراب شکر قهوه‌ای

شکر قهوه‌ای برای لایه برداری صورت بسیار موثر است. خواص ضد باکتریایی و اسید گلیولیک موجود در آن پوست شما را درخشان می‌کند. طرز تهیه آن به شکل زیر است:

  • 2 قاشق غذاخوری عسل و شکر را مخلوط کرده و هم بزنید تا خمیری شکل شود.
  • صورت خود را با این مخلوط ماساژ دهید و بگذارید 30 دقیقه روی پوست‌تان بماند.
  • آن را با استفاده از آب گرم بشویید.

اسکراب جو دو سر و ماست

جو دو سر یک ماده مقوی بوده و که برای صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد اما تنها کاربرد جو دو سر برای وعده صبحانه نیست. جو دو سر ماده ای است که در ساختار اولیه بسیاری از محصولات مراقبتی از پوست وجود دارد. جو دو سر حاوی ترکیباتی به نام فنل است که یک آنتی اکسیدان قوی می باشد و برای تسکین التهاب های پوستی به شدت موثر است.

برای درست کردن این ماسک لایه بردار، کافی است که طبق دستور زیر عمل کرده و به پوست خود بمالید:

  1. 2 قاشق غذا خوری جو دو سر آسیاب شده، 1 قاشق غذا خوری ماست یونانی و 1 قاشق غذا خوری روغن جوجوبا یا نارگیل را با هم مخلوط کنید.
  2. ترکیب حاصل شده را به خوبی بر روی پوست خود ماساژ دهید.
  3. به مدت 30 دقیقه اجازه دهید ماسک بر روی صورتتان باقی بماند.
  4. در انتها صورت خود را با آب ولرم بشویید.

 

اسکراب شکلات و قهوه

شکلات ها دارای خواص متعددی مانند آنتی اکسیدان و ضد پیری هستند. همچنین توانایی هیدراته کردن پوست و طراوت آن را دارند. فواید بسیار زیاد قهوه نیز بر هیچکس پوشیده نیست. لازم به ذکر است که برای استفاده از این اسکراب، قهوه باید به خوبی ریز و آسیاب شده باشد تا به پوست آسیب نرساند. ترکیبات مورد استفاده در این اسکراب شامل:

  • 2 الی 3 قاشق غذا خوری شکلات تلخ آب شده
  • 1 فنجان شکر
  • 2 قاشق غذا خوری قهوه آسیاب شده
  • نصف فنجان روغن نارگیل

مواد فوق را با هم مخلوط کرده و بر روی پوست خود ماساژ دهید و منظور بمانید تا خشک شود. در انتها پس از 20 الی 30 دقیقه آن را به خوبی شسته و از پوست خود پاک کنید.

اسکراب میوه

میوه ها به شدت برای سلامت بدن مفید هستند. یکی از راه های اسکراب خانگی استفاده از پوره میوه است. میوه هایی مانند سیب، پرتقال و موز را پوره کرده و بر روی پوست خود قرار دهید تا لطافت و نرمی را به پوستتان هدیه کنند. مواد و پروتئین های مغذی موجود در پالپ میوه ها سبب هیدراته شدن، درخشندگی و شفافیت پوست خواهد شد.


اسکراب لب چیست؟

انجام لایه برداری و اسکراب تنها به پوست صورت و بدن ختم نمی شود و حتی لب ها نیز نیاز اسکراب دارند. خشک و پوسته پوسته شدن لب ها به خصوص در فصل سرما بسیار اذیت کننده است و کندن این پوسته ها اصلا راه حل درستی نیست. اگر لب ها 1 الی 2 مرتبه در هفته اسکراب شوند، لب هایی نرم و با طراوت خواهید داشت. برای استفاده از اسکراب می توانید از یک مسواک نرم کمک گرفته و آن را بر روی لب هایتان بمالید تا از شر سلول های مرده و پوست های خشک خلاص شوید.

اسکراب عسل و شکر

یک قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق شکر را با یکدیگر مخلوط کنید و به مدت 10 دقیقه بر روی لب هایتان قرار دهید و در انتها لب هایتان بشویید.

پس از استفاده از اسکراب بهتر است با بالم لب، لب هایتان را مرطوب کنید.


چه کسانی نباید از اسکراب ها استفاده کنند؟

اسکراب ها در کنار تمام مزایا و فوایدی که دارند ممکن است برای برخی از افراد مناسب نباشند. طبق مطالب گفته شده، اسکراب باعث لایه برداری شده و می تواند سلول های مرده سطح پوست را از بین ببرد اما در این میان ممکن است این مکانیسم برای برخی از افراد مشکل ساز باشد و عوارض جانبی همچون التهاب، قرمزی و خارش برای پوست ایجاد کند. به طور کلی افرادی که دارای ویژگی های زیر هستند، بهتر است از اسکراب یا لایه بردار ها استفاده نکنند:

  • کسانی که دارای آلرژی و حساسیت های پوستی هستند.
  • افرادی که روی قسمت های مختلف پوست خود دارای زگیل یا تبخال هستند.
  • افرادی که مشکلاتی مانند جوش و آکنه دارند.
  • کسانی که مبتلا به اگزما، روزاسه و پسوریازیس می باشند.

اقدامات لازم پس از انجام اسکراب

زمانی که یک لایه از سطح پوست برداشته می شود، پوست حساس شده و نیاز به مراقبت دارد. برای محافظت از پوست پس از اسکراب، لازم است تا اقداماتی صورت گیرد. این اقدامات عبارتند از:

  1. به هیچ عنوان صورت خود را ماساژ ندهید.
  2. پوست را لیزر و وکس نکنید.
  3. از شوینده مناسب برای شستن اسکراب ها استفاده کنید.
  4. هیچ گاه پس از اسکراب، آرایش سنگین انجام ندهید.
  5. اگر دچار جوش و آکنه هستید، آن ها را دست کاری نکنید. همچنین از دارو ها و محصولات ضد جوش نیز استفاده نکنید.
  6. خود را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید.
  7. از استفاده از تونر پرهیز کنید.
  8. سعی کنید از انجام حرکات ورزشی پس از اسکراب دوری کنید.

پاسخ به چند سوال پرتکرار

جواب سوالات درباره اسکراب طبیعی

اسکراب چند دقیقه روی پوست بماند؟

تاکنون زمان دقیقی برای باقی ماندن اسکراب روی پوست مشخص نشده؛ اما بهتر است این زمان نه خیلی کوتاه باشد که فرصت کافی برای تاثیرگذاری آن وجود نداشته باشد، و نه به قدری زیاد باشد که به پوست آسیب بزند.

به طور معمول برای لایه برداری از پوست صورت، گفته می‌شود که زمانی در حدود 2 الی 3 دقیقه کفایت می‌کند. لازم به ذکر است که بسته به مساحت مورد نظر، این زمان کمتر یا بیشتر می‌شود.

تعداد دفعات استفاده از اسکراب صورت

نکته قابل توجه این است که شما نباید به طور روزانه پوست خود را لایه برداری کنید. در بهترین حالت شما باید این کار را به صورت یک روتین هفتگی انجام دهید. با این حال، می‌توانید حداکثر هفته‌ای دو مرتبه از آن استفاده کنید.

بعد از استفاده از اسکراب صورت چه کار کنیم؟

بعد از استفاده از اسکراب صورت، از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید. برای این کار می‌توانید مرطوب کننده فوراور را انتخاب کنید که از ترکیبات غنی و طبیعی استفاده کرده و ضمن رطوبت رسانی به پوست شما، انواع مواد مغذی مورد نیاز آن را تامین می‌کند. از جمله این مواد می‌توان به کلاژن، الاستین ویتامین E، روغن جوجوبا و ... اشاره کرد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، مرطوب بودن پوست شما هنگام استفاده از کرم مرطوب کننده است؛ زیرا این حالت باعث می‌شود که مرطوب کننده به عمق پوست شما نفوذ کند و تاثیر بیشتری داشته باشد.


پیشنهاد به مطالعه بیشتر: بهترین قرص کلاژن ساز


اسکراب فوراور: بهترین اسکراب پوست

اسکراب طبیعی فوراور، بهترین اسکراب صورت و بدن

لایه برداری و استفاده از اسکراب مناسب و ملایم می‌تواند برای مواقبت از پوست شما بسیار موثر باشد. این کار باعث می‌شود سلول‌های مرده و چربی‌های اضافه پوست شما از بین رفته و بافت نرم و صافی برای آن فراهم شود. اما توجه داشته باشید که فرآیند لایه برداری پوست در صورتی برای شما مزیت‌های گفته شده را دارد که از محصولات سازگار با پوست خود استفاده کنید.

همان طور که در این مقاله اشاره کردیم، به گفته مصرف کنندگان، اسکراب فوراور یکی از بهترین نمونه‌های این محصول در بازار است که بر خلاف بسیاری از محصولات مشابه، فاقد هرگونه عوارضی است. در مقاله «عوارض محصولات فوراور» به طور مفصل در این باره توضیح داده شده است.

فروشگاه بزرگ فوراور کالا مفتخر است به عنوان نماینده رسمی این کمپانی در ایران، کلیه محصولات فوراور لیوینگ امریکا را همراه با ضمانت اصالت کالا به کلیه هموطنان ارائه دهد. این مجموعه با حذف واسطه‌ها، سفارشات را به طور مستقیم از کمپانی اصلی به دست مصرف کننده نهایی در سراسر ایران رسانده و از این طریق، هزینه نهایی را برای مشتریان خود کاهش داده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید و یا از طریق بخش نظرات، سوالات خود را با مشاوران فوراور کالا مطرح کنید.

برای مشاهده قیمت و سفارش اسکراب فوراور اینجا کلیک کنید.

نظر خود را بنویسید

دیدگاه

نظرات 1

avatar
سلام وقت بخیر
برای پوست های جوش دار هم میشه از اسکراب استفاده کرد؟
۱۴۰۱/۱/۱۷
یک مدیر به این نظر پاسخ داده است

سلام وقت شما هم بخیر باشه.
اسکراب رو در صورتی نمیتونید استفاده کنید که پوست صورتتون جوش های ملتهب و باز داشته باشه.
در غیر این صورت لایه برداری کردن پوست صورت با اسکراب باعث خارج شدن چربی های اضافه میشه و حتی به بهبود جوش های صورت هم کمک میکنه.
این نکته درباره اسکراب فوارور بیشتر از نمونه های به ظاهر مشابه موجود در بازار صدق میکنه، چرا که از ترکیبات کاملا طبیعی تولید شده و اثرگذاری بهتر و ماندگارتری داره.